De păcătuiești în fiecare zi, în fiecare zi pocăiește-te!

Vlad Dumitrescu Photography, Ținutul Pădurenilor, 2015

Să facem cu noi ceea ce facem cu casele noastre, care se învechesc, când părți din ele putrezesc, scoatem părțile putrezite și punem în loc materiale noi; și niciodată nu încetăm a face asta.

Te-ai învechit azi din pricina păcatului? Înnoiește-te prin pocăință!

– Dar pot să mă mântuiesc dacă mă pocăiesc? Da, poți! Am trăit toată viața în păcate! Dacă mă pocăiesc mă mântuiesc? Da! De unde-o știu? De la iubirea de oameni a Stăpânului tău!

– Să am încredere numai în pocăința de care îmi vorbești? Este oare în stare pocăința să șteargă atâtea păcate?

– Dacă ar fi numai pocăința, atunci pe bună dreptate, teme-te! Dar când iubirea de oameni a lui Dumnezeu se alătură pocăinței, atunci prinde curaj!

Iubirea lui Dumnezeu nu are hotar, nici bunatatea Lui cu cuvantul nu se poate tălmăci.

Păcatul tău are hotar; leacul, însă, nu are hotar. Păcatul tău, oricum ar fi, este păcat făcut de om; dar iubirea de oameni a lui Dumnezeu este negrăită.

Ai curaj! Pocăința biruie păcatul! Închipuie-ți o scânteie ce cade în ocean! Poate rămâne ea aprinsă? Poate să se vadă? Nu! Ei bine, ce e scânteia față de ocean, aceea e păcatul față de iubirea de oameni a lui Dumnezeu. Dar, mai bine spus, nici atâta, ci eu mult mai mult. Oceanul, oricât de mare ar fi tot are margini.

Bunătatea lui Dumnezeu, însă, e fără de margini.

(Sfântul Ioan Gură de Aur, Dascălul pocăinței)

Lasă un răspuns

